loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 1320 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

گراتن مرغ و بادمجان

مواد لازم:

سینه مرغ پخته شده
بادمجان سرخ شده
فلفل دلمه ای خرد شده
پنیر پیتزا

مواد لازم برای سس سفید:

آرد گندم یا ذرت 4 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
کره 50 گرم
نمک و فلفل

طرز تهیه:

ارد را با 2 لیوان شیر سرد آرو آروم مخلوط کنید تا آرد گلوله نشه ، کره و نمک و فلفل رو اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید و مدام هم بزنید تا سس به غلظت فرنی برسه.
برای پخت این غذا ظرفی انتخاب کنید که قابلیت قرار گرفتن در فر یا ماکروفر رو داشته باشه و بتونید غذا رو با همون ظرف سرو کنید.
کف و دیواره ظرف رو با سس سفید بپوشونید و یک لایه بامجان سرخ شده کف ظرف بچینید.
سینه مرغی که با کمی زردچوبه و نمک و فلفل و زعفران پختید خلال کنید و یک لایه روی بادمجانها سینه مرغ بریزید و کمی پنیر پیتزا سینه مرغ بریزید.
درلایه بعد فلفل دلمه ای خلال شده که حدود 2-3 دقیقه با کمی روغن تفت دادید بریزید و دوباره روی فلفل ها بادمجان و سینه مرغ بچینید.
برای لایه آخر از سس سفید استفاده کنید و روی مواد رو با سس بپوشونید و روی سس رو کامل پنیر پیتزا بریزید. من برای خوش طعم شدن همراه با پنیر پیتزا از مقداری پنیر چدار استفاده کردم.
ظرف گراتن رو داخل فر یا ماکروفر تا زمانی قرار بدید که پنیر برشته بشه.
دمای فر 180 درجه طبقه وسط.
یک مقدار از سینه مرغ و سس سفیدم اضافه اومده بود که باهاش گراتن چیپس و مرغ درست کردم.
این غذا رو همراه با سالاد کاهو سرو کردم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 266
  • باردید دیروز : 469
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 266
  • بازدید ماه : 4,848
  • بازدید سال : 36,760
  • بازدید کلی : 2,617,018
  • کدهای اختصاصی