loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 1951 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

پلو قالبی

برای تهیه پلو قالبی برنج رو به روش معمول آبکش کنید و بذارید دم بکشه.
میتونید پلوی قالبی رو تو چند لایه با رنگهای مختلف درست کنید.
مثلا برای رنگ زرد از آب زعفران ، برای رنگ قرمز از آب لبو ، برای رنگ سبز از آب اسفناج استفاده کنید و همینطور برای بین لایه ها و تزیین روی پلو میتونید از خلال پسته و زرشک استفاده کنید.
همه این موارد به نوع غذایی که سرو میکنید بستگی داره.
تو نوع ساده مقداری از برنج رو بعد از دم کشیدن زعفرانی کنید.
کف و دیواره های قالب مورد نظرتون رو چرب کنید و با دستمال کاغذی روغن اضافیش رو بگیرید.
برای زرشک پلو مقداری از برنج زعفرانی رو با زرشک سرخ شده مخلوط کنید و یک لایه کف قالب بریزید . نکته مهم اینه که با پشت قاشق خوب برنج رو ته قالب فشرده و صاف کنید. بعد یک لایه برنج زعفرانی روی مخلوط زرشک بدید و باز هم برنج رو صاف و فشرده کنید و در نهایت قالب رو با برنج سفید پر کنید. بعد ظرف سرو رو روی قالب بذارید و خیلی سریع برنج رو برگردونید.
برای قالب برنج میتونید از قالب های مخصوص ژله که طرحداره ، قالب های تفلون ، قالب های سلیکونی و ... استفاده کنید. تو عکسی که تو تصویر میبینید من از یک کاسه به عنوان قالب استفاده کردم و برنج رو به صورت یک نفره تو بشقاب همراه با کباب چوبی مرغ سرو کردم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 469
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 4,697
  • بازدید سال : 36,609
  • بازدید کلی : 2,616,867
  • کدهای اختصاصی