loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 827 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

http://khabarcom.persiangig.com/Elham%20Ebrahimi/image/Food/49.jpg

کاپ کیک توت فرنگی

کاپ کیک ساده که با دنت توت فرنگی درست میشه.حتما تا حالا دسرهای دنت را خوردید. این کیک را میتونید با طعمهای مختلف این دسر درست کنید ( وانیلی،زعفرانی،بیسکویتی،موزی)


مواد لازم :

تخم مرغ 2 عدد
شکر 115 گرم یا نصف لیوان
آرد 150 گرم یا یک لیوان
دنت توت فرنگی 1 عدد
بیکینگ پودر نصف ق چ
کره 50 گرم
کپسول 10 عدد


تخم مرغها را با دور تند همزن به مدت پنج دقیقه میزنیم سپس شکر را اضافه کرده و سه دقیقه دیگه هم میزنیم.
کره را آب کرده برای اینکار میتونید کره را داخل ظرفی در بسته به مدت 50 ثانیه داخل ماکروفر با قدرت 40 درصد بگذارید.
بعد کره را به مواد اضافه کرده سپس دنت را اضافه کرده . مواد به رنگ پوست پیازی صورتی خوشرنگ دراومده و کیک هم ته مزه دنت توت فرنگی را میگیره.

در آخر آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کرده و داخل مواد ریخته و با دور کند همزن زده که مواد مخلوط شوند یک دقیقه کافیست. حالا مواد را داخل کپسولها ریخته و به اندازه یک سانتیمتر از سرش خالی بگذارید که جا برای پف کیک بمونه.

سینی را داخل فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه بگذارید. همیشه قبل از اینکه شروع به کار کنید فر را روشن کنید.
روی کاپ کیکها را با خامه شانتی تزئین کنید با این مقدار مواد حدود 10 تا کاپ کیک درست میشه.

**
آماده سازی کرم شانتی پودری :

مارکهای مختلفی از پودر کرم شانتی تو بازار هست پس نمیشه بطور دقیق مقدار شیر یا آب مورد نیاز را گفت و بهترین راه اینه که به راهنمایی پشت بسته مراجعه کنید.

این بسته ها در طعمهای مختلف مانند توت فرنگی، کاکائویی،ساده و موزی قابل تهیه هست و حتی میتونید نوع ساده اون را بگیرید و کمی پودر قهوه فوری ( نسکافه) را داخل مایعی که باید با پودر مخلوط کنید حل کنید و خامه با طعم قهوه داشته باشید. یکی از مارکهائی که پیشنهاد میکنم ازش استفاده کنید مارک Dr.oetkerترکیه ای هست.

این کرم در وافع همون پودر خامه هست که شیرینش کردند و اسانس هم بهش اضافه شده. بافت سبکی داره و با یک بسته اون میتونید یک کیک متوسط و یا 7-8 تا کاپ کیک را تزئین کنید.


محتویات یک بسته را داخل 200 میلی لیتر شیر سرد یا 150 میلی لیتر آب میتونید بریزید و ابتدا به مدت 20 تا 30 ثانیه با دور کند همزن سپس با دور تند حدود 2 الی 3 ( گاهی بیشتر )دقیقه بزنید.

تا زمانیکه پف کنه و فرم بگیره همزدن را ادامه بدید.برای اینکه بدونید خامه اماده شده یا نه اول باید جای پره های همزن روی خامه بمونه و محو نشه و دوم اینکه وقتی سر همزن را از داخل خامه بیرون میارید باید به شکل قندیل خامه ها سر همزن بمونه.

**
آماده سازی شانتی پک مایع :

این نوع از خامه گیاهی، فاقد کلسترول بوده و طعم مطلوبتری نسبت به نوع پودری داره
و از اونجاییکه این نوع خامه ها بسیار پایداره علاوه بر آنکه به تنهایی میتونید در انواع کیک و دسر ازشون استفاده کنید حتی میتونید برای پایدار کننده در خامه های حیوانی هم ازشون استفاده کنید به این صورت که به نسبت مساوی خامه حیوانی و شانتی پک مایع را با هم مخلوط کنید و فرم بدید.

زمانیکه هوا خیلی گرم باشه و خامه سریع آب بشه این نوع کرم شانتی پایداری فوق العاده ای داره.

قبل از استفاده از این خامه میتونید اونو در دمای بین 2 تا 20 درجه نگهدارید ولی 12 ساعت قبل از استفاده حتما باید در یخچال باشه ولی تا قبلش داخل کابینت باشه خراب نمیشه. ( اگه عجله دارید و یادتون رفته 12 ساعت قبل داخل یخچال بگذارید باید از کرم شانتی پودری استفاده کنید.) اینو گفتم که بدونید کرم شانتی پودری را همیشه یک بسته تو خونه داشته باشید در موارد ضروری سریع کار را راه میندازه.

برای استفاده یک بسته 1 لیتری را که 12 ساعت قبل داخل یخچال گذاشتید و خنک شده باز کنید و کل بسته را ( نه یه مقدار ) کل بسته را داخل ظرف بریزید و ان را با دور متوسط همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد.

ابتدا حالت کاملا مایع داره نگران نباشید پس از مدت کوتاهی همزدن، کاملا فرم میگیره. اگر به مقدار کمتر خامه احتیاج دارید باز هم همه بسته را استفاده کنید و خامه که فرم گرفت داخل ظرف در بسته داخل فریزر بگذارید و هر دفعه بنا به نیاز یه مقدار را بردارید بگذارید داخل یخچال که یخش باز بشه و به مدت 1-2 دقیقه با همزن بزنید.

اصولا بین 6-10 دقیقه طول میکشه تا فرم بگیره. مقدار این خامه زیادتر از شانتی پودریه

برای رنگ کردن خامه بعد از اینکه فرم گرفت با خلال دندان کمی رنگ بهش اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا به رنگ دلخواهتون برسید. که رنگهای ژله ای ویلتون برای این کار خیلی مناسبه. اصولا بعد از اینکه خامه فرم گرفت به مدت یه ربع بگذارید داخل یخچال تا کمی خنک بشه و از اون حالت روانی و شلی در بیاد و بعد شروع بکار کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 346
  • باردید دیروز : 469
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 346
  • بازدید ماه : 4,928
  • بازدید سال : 36,840
  • بازدید کلی : 2,617,098
  • کدهای اختصاصی