loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 289 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

پیاز ترشی

مواد لازم:

پیاز سفید یا قرمز ریز
نمک
شکر
سرکه

طرز تهیه:

پیاز های ریز و کوچیک رو از قبل تو آب سرد خیس کنید تا هم پوستش به راحتی کنده بشه و هم زمان پوست کندن خیلی اذیت نشید.دقت کنید بدنه پیاز ها در حین پوست کندن بریده نشه چون بعد از اینکه ترشیتون آماده شد ممکنه نرم بشه و تردیش رو از دست بده.
پیاز ها رو بعد از پوست کندن بشورید و اجازه بدید تا آب پیاز ها بره و خشک بشه.
تو یه شیشه با دهانه گشاد یه مقدار پیاز بریزید و روش نمک و مقداری شکر بپاشید و دوباره پیاز بریزید و این کار رو تکرار کنید تا شیشه پر بشه و شیشه رو با سرکه پرکنید و تو یه جای خنک نگه دارید معمولا بعد از یک هفته تا دو روز ترشی آماده مصرفه.

نکته:

میتونید شکر رو حذف کنید اما من همیشه برای درست کردن ترشی پیاز و آلبالو از مقداری شکر استفاده میکنم تا تندی سرکه گرفته بشه.
در صورت تمایل میتونید از کمی نعنا و ریحون تازه برای ین ترشی استفاده کنید.
من معمولا با پیاز سفید این ترشی رو درست میکنم و برای سرکه هم از سرکه ای که قبلا باهاش ترشی آلبالو ( با همین روش ) درست کرده بودم استفاده میکنم . قرمزیه سرکه ترشی آلبالو رنگ و طعم خیلی خوبی به پیاز ها میده.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 47,462
  • بازدید کلی : 2,627,720
  • کدهای اختصاصی