loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 545 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (1)

آموزش تهیه خامه فرم گرفته

هر کدوم از این بسته های خامه پاکت صورتی با مارکهای مختلف معمولا 200 تا 210 میلی لیتر هستن که به ازای هر دو تا پاکتش ما نصف لیوان شکر لازم داریم. یعنی برای هر 400 تا 420 میل خامه تقریبا 100 گرم شکر

واسه یه کیک ساده دایره ای به قطر تقریبی 21 تا 23 سانت این مقدار جواب میده. البته اگه چیزی اضافه اومد هم این خامه به خوبی فریز میشه. یعنی ماهها توی فریزر توی ظرف در بسته میتونید نگهداری کنید. ولی خیلی مهمه که کنار مواد بودار نباشه که بو جذب نکنه و حسابی هم در ظرف کیپ باشه که هوا نبینه. از فریزر در آورده و خوب میزنیم و عین روز اولش میشه.

پاکت خامه ها رو که باز کردید حتما آب توی پاکت رو بریزید دور ( یا بریزید توی سوپ یا میلک شیک یا...) چون ما این آب اضافی رو لازم نداریم.حالا شکر رو بریزید روش.

توصیه میکنم اگه عجله دارید از ظرف فلزی استفاده کنید. با چنگال فقط به اندازه ای که شکر توی خامه مخلوط شه همش میزنیم.واسه کمک میتونم پیشنهاد کنم که تا ده بشمارید و بعد دست نگهدارید!

بعد میذاریم توی فریزر تا تگری بشه بهتره که هر ده دقیقه همش بیزنید. و بعد از 20 دقیقه هم آماده است. اطرافش که تگری میشه با چنگال هم بزنید و به وسط ظرف منتقل کنید.

رگه های یخ رو به وضوح باید توی خامه تون ببینید. اگه این فرمی نشده باشه توی کیفیت نهایی خامه تاثیر میذاره.

پیشنهاد میکنم اگه تابستونه یا اینکه فر روشنه و آشپزخونه تون گرمه... برید توی اتاق جلوی کولر بشینید.

همینطور که قبلا گفتم اگه عجله دارید باید توی ظرف فلزی بریزید که سریع تر یخ بزنه. ولی بعد تو این مرحله باید به یه ظرف دیگه منتقلش کنید چون میخوایم با همزن بزنیمش و ظرفتون خط میافته.

حواستون باشه که توی ظرف از جنش "روی" هم نزنید چون خامه تون خاکستری رنگ میشه. توی ظرف استیل میشه .... ولی ظرفتون خط میافته ;) پس بهتره که یا از ظرف استیلی که دیگه دوستش ندارید استفاده کنید و یا شیشه ای و یا پلاستیکی.

مهمه که ظرفتون بزرگ و جادار باشه چون خامه قراره افزایش حجم بده. حداقل شش برابر میشه در اوایل کار ، خامه کاملا آب میشه. ولی صبور باشید و همینطور به همزدن ادامه بدید.

در اوایل کار، شما خامه رو بره بره ای میبینید یعنی تیکه های چربی توش مشاهده میشه. به هم زدن ادامه بدید. توی این تکنیک شما لزومی نداره که از ظرف یخ استفاده کنید و به همین شیوه ای که میگم سریع به نتیجه میرسید.

هم زدن رو اینقدر ادامه بدید تا اثر پره ها کاملا توی خامه بمونه تو این مرحله دیگه میشه اسانس و رنگ به خامه اضافه کرد. حتما واسه تزئین کیک به خامه تون اسانس خوشبو اضافه کنید چون همین یک قطره اسانس تاثیر زیادی توی نتیجه کار داره.البته بیشتر از 3 قطره اسانس، خامه رو تلخ میکنه.

پیشنهاد میکنم که کیکتون رو از روز قبل درست کنید و سلفون بکشید و توی یخچال نگهدارید و در روز جشن خامه رو درست کنید و سریع به تزئینش بپردازید. ولی اگه خواستید خامه رو از قبل درست کنید... با همون شرایطی که گفتم نگهداری کنید و موقع استفاده دوباره خوب بزنید که به همین کیفیت برسید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعیده سلطانی در تاریخ 1392/10/27 و 12:54 دقیقه ارسال شده است

سلام الهام جووون من از دستور خامه ی فرم گرفتتون امروز برای اولین بار واسه تولد پسرم استفاده کردم وخوب شد وظیفه دونستم از شما سریع تشکر کنم اجرتون با امام زمان عج
پاسخ : خوشحالم که راضی بودید عزیزم . تولد پسر تون مبارک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 186
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 665
  • بازدید ماه : 665
  • بازدید سال : 48,032
  • بازدید کلی : 2,628,290
  • کدهای اختصاصی